مثل نمکدانی شکسته

همیشه در نوشته هایم به وجود دوستانی اشاره کرده ام که دوستشان دارم و برایم مهم اند. شاید آنچنان وابستگی به هر کدامشان نداشته باشم و خب این یکی از عیب های من نیز است ولی تا زمانیکه جز دوستانم هستند برایم عزیز و با اهمیت اند و موفقیت ها و شادی شان برایم خوشحال کننده و غم و شکست شان بیش از بیش غمگینم میکند.

همیشه شنونده خوبی بودم برای دوستانم و قابل اعتماد . هیچکس نمیتواند ادعا کند حرفی از زندگی شخصی یکی دیگر را از زبان من شنیده باشد ولو اینکه کاملن در جریانش باشم. و تا جایی که از دستم بر آمده حامی دوستانم بوده ام.

اینکه امروز این ها را مینویسم نه برای تعریف از خودم  است که شاید این ها اصلن هم خوب نباشد ولی قصدم فقط یادآوری یک چیز است به خودم که چطور آدم ها ، حمایت و دوستی همدیگر را بخاطر کوتاهی ها و اشتباهات خودشان فراموش میکنند و نقد دوستانه تان را با دیدی غیر از یک دوست و شاید حتی با نگاه یک دشمن مینگرند.

شاید به نظر، آدم خودخواهی بیایم یا اینکه خیلی راحت از جمله های امری و افعال دستوری در صحبت ها و مشورت های دوستانه ام استفاده میکنم ولی همیشه تا از چیزی مطمئن نبوده ام به زبان نیاوردمش و هیچوقت حرف هایم به ضرر کسی نبوده و از این پس هم نخواهد بود.

بعضی برخوردها و عکس العمل ها مرا بیشتر به لاک شخصی ام فرو میبرد و هر روز علاقه مندتر میشوم که دایره دوستانم را محدودتر کنم. و حالا هی بیایند و بپرسند که چه شده؟ و چرا نیستی؟  و چرا فاصله گرفتی؟ و چه و چه ؟؟؟ و من فقط بخندم و بگویم پیر شده ام و سرم گرم زندگی شخصی ام است و بهانه هایی که فقط خودم میدانم چقدر بیخود هستند !


پ.ن : این پست زاییده ی دلی گرفته از برخی دوستان است !

نظرات 6 + ارسال نظر
میلاد دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:25 ب.ظ

امیدوارم در این دایره تنگ همیشه جا شم !
و امیدوارم این دل گرفتگی ها (از دوستان) دیگه پیش نیاد !

ممنون دوست خوب و هنرمندم. من هم امیدوارم !

روشینا دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:04 ب.ظ

دوستت دارم و همیشه روی دوستی و صداقت من حساب کن لطفا

ممنونم روشینا جان. به دوستی و صداقتت شک ندارم.

هومن سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:55 ق.ظ

اصولا دل رنجه وقتی پیش می آید که علاقه و دوست داشتنی درکار باشد وگرنه از غریبه ها و غیردوستان نه توقعی هست و در نتیجه نه دلخوری .تجربه ی شخصی ام می گوید خیلی وقتها ورود ؛من نابالغ ؛ کار را خراب می کند حالا بگذریم از آسیب شناسی که گرفتار افاضات کارشناسانه نشویم اما می دانم شما دوست خوب دلت بیش از این ها گنجایش دارد .حالا هم به جای دست به اسلحه بردن و تحدید و تهدید همچنان حامی عاقل و معقول دوستانت بمان و فاصله نگیر که دنیای بی دوست زائده ای بیش نیست و گوش و دل محرم این روزها کمیاب .دوستی هم مثل زندگی منحنی دارد و بالا و پایین می شود پس صبوری کن تا این منحنی دوباره خط و ربط خوب خودش را پیدا کند.شاید مرور خاطرات شیرین و تصویرها و قابهای به یادماندنی بهترین راه گذار از روزهای تلخ باشد....ریش باد آن دل که با درد تو خواهد مرهمی و جای غم باد هر آن دل که نخواهد شادیت...

اینکه دوستانم را دوست دارم شکی نیست و اینکه صبور هم هستم نیز. فقط گاهی بعضی چیزا اینقدر بدیهی ه که انکارشون دیوونه م میکنه.
بهرحال ممنون از همراهی همیشگی.

مریم سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:54 ب.ظ http://mariya1391.blogfa.com

مگه می شه در مهربانی تو شک کرد. به نظر من اگر دایره دوستانت را محدود کنی حق داری. دست به گزینش بزنی حق داری. چرا که در انتخاب دوست یا باقی ماندن دوست در دل باز هم این تویی که حق انتخاب داری .
اما امیدوارم هیچ وقت طعم تلخ رنجیدگی از دوست را تجربه نکنی چون تلخ ترین و بدترین حس ممکنه. تنها چیزی که از همه چیز بیشتر و بیشتر منو آزار میده همین حسه . چرا که به قول هومن از دوستان توقع زیاده وگرنه از بدخواهان که توقعی نیست . امیدوارم در حلقه دوستانت اسم من همیشه باشه .

هر چند صحبت توقع نیست مریم جان که همیشه سعی کرده ام با کسانی مراوده داشته باشم که نیازی به داشتن توقع نباشد و خوبی هاشان کاملن نهادینه شده باشد نه به حساب توقع ولی آدم دل آزرده میشه از بعضی رفتارها بعضی وقت ها.
ممنونم که میخونی منو و مینویسی برام دوست خوبم.

مهشید سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:16 ب.ظ

پگاه جان ، حس عجیبی به نوشته قبلیت داشتم نمی دونستم چطوری بیان کنم . امیدوارم که به زودی این دلخوری ها رفع بشه و آرامش واقعی جاشو بگیره دوست خوب من

مهشید جان! شاید این هم برای رسیدن به همان آرامش و محدود کردن دنیای اطرافم باشد. نوع نگاه که تغییر کند سلیقه ها هم تغییر میکند و این هم شاید همان آرامش باشد در شکلی دیگر. خوبم دوست خوبم.

نرگس دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:42 ب.ظ

نبینم دلگیر باشی پگاه.دل دریایی که از کسی دلگیر نمیشه گلابتون

ممنون نرگس جون. خوبم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد